Hur jag såg ut när jag var i Thailand i mars



Kommer inte exakt ihåg när bilderna är tagna, det enda jag vet är att jag såg ut såhär hela första veckan och lite in på andra veckan vi var där. Det jag drabbades av var enligt dem på Phi Phi Island var solallergi och enligt min pappa så är det lättare skador som man kan drabbas av när man svetsar utan skydd. Det jag minns med att ha det var att jag kände mig uppblåst och att jag knappt såg något ibland för att det var så uppsvullet runt ögonen. Brände gjorde det med, precis som när man bränner sig här hemma, fast i hela ansiktet denna gången och ständigt. 

Vad gjorde jag mot detta?
Av dem på Phi Phi island's sjukhus fick jag två typer av tabletter - den ena var allergitabletter, typ samma som vi har här hemma och den andra minns jag inte nu var det var. De smörjde även in ansiktet med någon kräm som var jätteskön och svalkade hur mycket som helst. Vi köpte även en burk med något som såg ut som blå gele men som kylde ner och var jätteskönt! 

Nej, jag kunde inte sola normalt...
Detta innebar att jag på dagarna fick sitta i skuggan, bada med glasögon och även på nätterna fick gå runt med glasögon, för att jag enligt mig själv såg för jävlig ut. Det var jättejobbigt enligt mig att inte kunna sola så mycket som jag hade tänkt, vilket var lite jobbigt. Men efter sisådär en vecka och lite till så såg jag ut som normalt igen !

Varför blev det såhär då?
Jo, första dagen när vi kom till Thailand var det skuggigt och jag, dum som jag är, tänker att solen inte alls tar, så smörjde bara in benen, magen, bröstet och öronen. När vi skulle äta på kvällen sen så var jag knallröd i ansiktet och hade ont överallt. Dagen efter såg jag ut som på första bilden (tror jag). Ja, och sen ser ni ju hur det utvecklades ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback