Allt är tillfälligt.

Designen och bloggandet är tillfälligt. Min skoldator får jag i september och då blir det en kreativrush hoppas jag! Att jag kommit in i högskoletänket där jag bara ska vara kreativ i princip hela tiden. Vilket jag hoppas kommer göra att jag får mer inspiration till att göra om bloggen till mig igen. Så att man verkligen ser att det är jag. Sen hoppas jag även på att kunna skriva mer kreativt och mer intressant. För vardagsbloggande är roligt, men också väldigt enformigt. Man går till skolan, kommer hem, umgås, äter, sover på ett ungefär. Men jag ska allt lära mig!
 
Just nu går jag mest och håller tummarna. Inte för en sak utan för flera olika. För saker som kommer att bli väldigt relevanta till innehållet i denna blogg. Jag vill inte gå ut med för mycket, men jag hoppas verkligen att det blir av. Jag håller alla tummar och tår jag kan. För jag vill. Mer än allt annat just nu. Jag har suttit i ett par dagar och tänkt och det kommer gå. Nu väntar jag bara på att få klartecken.
 
Mina dagar går åt att vakna upp. Stressa (i princip varje dag) för att hinna med bussen alternativt att inte åka försent med bilen till jobbet. Från klockan tio på morgonen till halv sju på kvällen så åker jag runt och plockar saker och lämnar på olika avdelningar innan jag tackar för mig och åker hem. Väl hemma så hittar jag på det jag har planerat, vilket kan vara väldigt många olika saker och såhär kommer det se ut från v.26-32. Från och med nästa vecka så börjar jag även på mitt nya jobb där jag för det mesta kommer stå i kassan. Men jag tycker ändå att det funkar och är ändå ganska roligt. Man får timmarna att gå på ett eller annat sätt.
 
Men en sak ska jag faktiskt göra i juli. För första gången under mina arton somrar som jag har upplevt så ska jag åka ner till mitt släkthus i Ängelholm utan föräldrar med O. För första gången på arton år ska jag få uppleva Ängelholm precis hur jag vill, prata med de släktningar som är där men även visa O hur både jag, min mamma och min mormor och hur hennes pappa och hans familj spenderade våra somrar sen barns ben. Huset har en så underbar historia och väldigt mycket är bevarat. Med knappa två minuter till havet så tror jag att O kommer att trivas bra. Jag trivs alltid. De sista somrarna så har jag alltid funnit ett lugn efter att ha varit nere i Ängelhom. Där mår jag bra, kan börja om inombords och glömma allt för en stund. Dock stannar vi bara en helg, men det ska allt funka ändå.
 
Jag skulle vilja berätta en sak. Avsluta ett kapitel i mitt liv. Men måste finna mod, få gensvar och sen sätta mig ner och tänka ut hur mycket jag vill öppna mig. Hur mycket jag faktiskt vågar lägga ut om mitt liv, ett kapitel som jag tänker på väldigt ofta. Ett väldigt mörkt kapitel. Men jag vill öppna mig, dela med mig och hjälpa andra. Jag vill kunna berätta. Jag vill våga. Jag vill vara starkare än vad jag är. 
 
Det var väldigt skönt att skriva av sig. Att få ventilera. Att få skriva ut tankarna i huvudet. Att få finna ett tillfälligt lugn. Det är så skönt.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback