Tillbaka!

 
Häromdagen fick jag ett sådant ordentligt bloggsug så ska försöka börja blogga igen! Det ska bli så otroligt kul att få dela med mig av min vardag till er som är nyfikna! Jag slängde ihop en snabb design på ett par minuter och den får vara den tillfälliga för nu. Jag gillar den, den beskriver den stilen jag älskar - stilrent och svart och vitt!
 
För att återkoppla kort vad som har hänt sen skolan började så har jag dels avslutat en matematikkurs. En väldigt enkel kurs som gick väldigt bra. Just nu läser jag två kurser parallellt - "Grafisk design och teknik" och "Webbprogrammering och gränssnittsdesign". Kort förklarat om kurserna:
 
Matematiska verktyg för grafisk design och webbutveckling: 
Kursen innehöll fyra delar: "Mängdlära, satslogik och boolesk algebra", "Tal, talsystem, sannolikhetslära och kombinatiorik", "Statestik" och "3D-geometri och vektorer". Kursen hade tre miniprov och en gruppuppgift. Helheten av kursen var helt okej - till en början var den jättelätt men succesivt ökade svårighetsgraden och jag kan förstå varför man har med kursen. Dock är det väldigt skönt att ha den avslutad.
 
Grafisk design och teknik: 
Den här kursen omfattar väldigt mycket. Hittills har jag gjort en grafisk manual för en fiktiv resturang, beskrivit mig själv med ett typsnitt, gjort en artikel som skulle innehålla ett visst antal punkter, sex stycken labbar där man jobbar i Photoshop, Illustrator och InDesign, ett vektorporträtt, en gradient mesh, flertalet gruppuppgifter varav den största handlade om att min grupp skulle sälja in en fiktiv ätbar tvål och än är inte kursen slut! En sjukt rolig kurs med bra föreläsare och jag lär mig hur mycket som helst! Här kommer ett urval av saker jag gjort i den kursen.
 
 
Webbprogrammering och gränssnittsdesign: 
En kurs som går igenom HTML5 och CSS3 och som även här är en väldigt rolig kurs även om den är mycket svår då mina förkunskaper låg på i princip noll. En massa föreläsningar och sen en labration i veckan där man får en massa krav som ska uppfyllas beroende på vilket betyg man vill ha. 
 
Jag hoppas på en mycket bättre uppdatering fram över och att ni vill följa med mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback